






Laura kirjoittaa:Noniin, eli paljon on taas ehtinyt tapahtua siittä kun viimeksi maanantaina tänne kirjoteltiin. Hiukan on kyllä niinku sellanen Liisa Ihmemaassa olo kun täällä hostellin pedillä nyt pötköttelen ja mietin, että missäs ihmeen mestassa sitä itseasiassa nyt ollaan! Vähän on erilainen meininki kuitenki täällä kun siellä rakkaassa Suomen Turuussa.
Iina lähti tosiaan jo aikaisin aamulla omaan työvuoroonsa Jurys Inn hotelliin Belfastin ydinkeskustaan ja itse jäin tyytyväisenä peiton alle tuhisemaan. Tunnin päästä lähden omaan työvuorooni, vähän kyl jänskättää että miten mä nyt selviin ilman oikeaa kättäni eli Inkkua! :(
Mutta voisin tässä kertoa vähän vielä eilisen päivän tapahtumista. Mentiin siis ensin (perinteisen kahvi ja nutella-/mansikkahillopaahtoleipä aamiaisen jälkeen) meidän tyylikkäissä jakkupuvuisamme Jurysiin kirjoittaan työsopimukset - niin ja ihan vielä mainittakoon että porukka täällä hostellissa tsiigaili vähän pitkään kun pyörittiin niissä tärkeissä business-asuissamme aamukahveella ihan kuninkaina kaikkien reppureissaajien keskellä :D Anyway, kun sopparit oliin saatu harjottelupaikallamme valmiiksi ja meidät oltiin tutustettu talon tapoihin, paikkoihin ja henkilökuntaan (josta saimme todella ihanan ja mukavan vaikutelman), maistoimme hotellilla ensimmäistä kertaa perinteistä englantilaista aamiaista. Sitten meitä perehdytettiin varausjärjestelmän käyttöön respassa jonka jälkeen seurasi päivän paras osa: Ilmainen kiertoajelu double-decker bussilla ympäri koko Belfastin ja sen tärkeimpien nähtävyyksien! Ilma oli edelleen aivan mahtava, istuimme tyytyväisenä bussin katolla ja vain naaatimme ;) Bongasimme myös aivan jumalaisen näköisen poitsun joka soitteli kadulla ällistyttävän taitavasti kitaraa - ah ,taivaallinen hetki B-)
Palasimme kiertoajelun jälkeen vielä nopeasti Jurysiin, jossa meille annettiin lähipäivien työvuorolistat joista iloksemme selvisi eitä meitä odottaa tällä viikolla yhteinen vapaa viikonloppu! Ihanat ihmiset Jurysissa ehdottivat, että he voisivat järjestä meille retken Giants Causewaylle, joka on siis tärkeä nähtävyys Pohjois-Irlannin koilisrannikolla noin tunnin ajomatkan päässä Belfastista. Olimme jälleen ihan huulipyöreänä siittä ystävällisyydestä mitä ihmiset meitä kohtavaan täällä jatkuvasti osoittavat! :O
Väsyneinä mutta onnellisina palasimme takaisin rakkaseen Paddy's Palace hostelliimme (jonne saapuessamme rupeamme muuten aina laulamaan Mombasa-biisiä, koska ilma täällä on todella melko "kuuman kosteaaa..."). Sitten menimme viereiseen sandwich paikkaan haukkaamaan vähän iltapalaa - ja hei ihan totta, vaikka tää paikka ei siis todella ole mikään kulinaristien mekka niin safka on oikeesti ainakin tähän asti ollut herkullista ja kaikenlisäks halpaa ;) Eli suurella todennäköisyydellä vieritään täältä tyytyväinen hymy kasvoilla massut täynnä kesän alussa takas Suomeen mmm.. :] Nojoo, eli murkinoiden jälkeen suunnistettiin sit vihdoista viimeinen niille ensimmäiselle tuopillisille Lavery's pubiin ah! Sieltä siirryimme sitten varmaankin Belfastin tunnetuimpaan pubiin eli Crown baariin jossa tiskiin lyötiin taas piripintaan täynnä olevat jääkylmät Magners tuopposet. Mm-mm-mmmm <3 Sattumalta tapasimme täällä myös vanhan tuttumme eli lontoolaisen herrasmiehen joka istui vieressämme Belfastin koneessa! Hyvissä ajoin hipsittiin kuitenkin takas kämpille koska Iinaa odotti tosiaan se työvuoro aamu seitsemältä...
Pakko vielä tähän loppuun todeta, että ollaan vaan naurettu non-stoppina siitä asti kun matkalle lähdettiin, kaikkee hyvää inside läppää kehkeytyy vähän väliä ja täkäläisten huumorintaju on jotain aivan mahtavaa :D
We are living in a dream.
xx
Laura