torstai 29. maaliskuuta 2012

What's the craic?

Työn raskaan raatajat täällä morjestaaa :D Seisoin koko päivän respassa ja tein siinä samalla pikkolon hommii, teki hyvää pudottaa siin sit viel pari kertaa ne raskaat matkalaukut varpaiden päälle <3 Lovely. Pieni härdelli päällä kun täällä on joku irlantilainen tanssitapahtuma menossa.

Jätin iltapäivällä sit Iinan omaan vuoroonsa ja hänen pitäis kömpiä takas sieltä vasta yhdentoista aikaan illalla.. Voi olla aika väsyny nainen vastassa!
Aiiivan huippu työpaikka kuitenkin kaikin puolin, ihana työkaveri opetti mulle tänään myös irlantilaisia sanoja/sanontoja, nauroin ihan vatsa vääränä, aivan mahtavan kuulosta! :D Tänään mä sain myös vastailla puhelimeen - "Jury's Inn Belfast, this is Laura speaking, how can I help you?" ;)

Eilenkin oli mahtava päivä, oltiin aivan poikki kun mentiin nukkumaan mutta ah niin onnellisia! Saatiin sillon töiden jälkeen läheisessä opiskelijapubissa esimakua täkäläisestä partyparty-meiningistä , harmi et meno ehti yltyä huippuunsa just kun meidän piti lähteä kiltisti Paddy'siin vetään unta palloon. Mutta ei se mitään koska meillä on vapaa viikonloppu nyt edessä, YEI! Ennen sitä ois huomenna vielä vuorossa vierailu paikallisessa yliopistossa jonne mennään morjesteleen matkailu-, hotelli- ja ravintola-alan opiskelijoita. THE two girlz from Finland ;D

Tossa vielä kuva työpaikkamme pukuhuoneesta, tyypit ei ainakaan ota ihan turhan raskaasti itseänsä täällä.



With love

L

keskiviikko 28. maaliskuuta 2012

Hi Ya!


Hi Ya!

Mulla oli tosiaan tänään ensimmäinen kokopitkä työvuoro Jury’s Innissä ja oli ihan todella kivaa, mutta myös välillä vähän rankkaa. Työkaverit on kyllä kaikki aivan mahtavia, ja tosi kärsivällisiä ja jaksavat opettaa ja auttaa aina kun tulee ongelmia. Sain tehdä ihan oikeita hotellin respahommia! Eli tein check-in ja check-out juttuja, vastasin hotellin puhelimeen hienosti ”Jury’s Inn Belfast, Iina speaking, how can I help you”, ja muuta työkuvaan kuuluvaa. Sain työpaikalta myös ilmaisen aamupalan ja lounaan! Perfect! Oli tosiaan Lauran kanssa läpystä vuoron vaihto, ja lähdin käppäilemään Paddy’siä kohti. Matkalla huomasin että mustat farkut ja t-paita oli ehdottomasti liian kuumat varusteet ilmaan nähden, joten menin kämpille vaihtamaan kesämekon päälle ja suuntasin läheisen Starbucksin terassille nauttimaan valtavasta lattesta ja auringonpaisteesta. How about that?

Cheerios,

Iina

Howdy Ho!





Laura kirjoittaa:

Noniin, eli paljon on taas ehtinyt tapahtua siittä kun viimeksi maanantaina tänne kirjoteltiin. Hiukan on kyllä niinku sellanen Liisa Ihmemaassa olo kun täällä hostellin pedillä nyt pötköttelen ja mietin, että missäs ihmeen mestassa sitä itseasiassa nyt ollaan! Vähän on erilainen meininki kuitenki täällä kun siellä rakkaassa Suomen Turuussa.

Iina lähti tosiaan jo aikaisin aamulla omaan työvuoroonsa Jurys Inn hotelliin Belfastin ydinkeskustaan ja itse jäin tyytyväisenä peiton alle tuhisemaan. Tunnin päästä lähden omaan työvuorooni, vähän kyl jänskättää että miten mä nyt selviin ilman oikeaa kättäni eli Inkkua! :(

Mutta voisin tässä kertoa vähän vielä eilisen päivän tapahtumista. Mentiin siis ensin (perinteisen kahvi ja nutella-/mansikkahillopaahtoleipä aamiaisen jälkeen) meidän tyylikkäissä jakkupuvuisamme Jurysiin kirjoittaan työsopimukset - niin ja ihan vielä mainittakoon että porukka täällä hostellissa tsiigaili vähän pitkään kun pyörittiin niissä tärkeissä business-asuissamme aamukahveella ihan kuninkaina kaikkien reppureissaajien keskellä :D Anyway, kun sopparit oliin saatu harjottelupaikallamme valmiiksi ja meidät oltiin tutustettu talon tapoihin, paikkoihin ja henkilökuntaan (josta saimme todella ihanan ja mukavan vaikutelman), maistoimme hotellilla ensimmäistä kertaa perinteistä englantilaista aamiaista. Sitten meitä perehdytettiin varausjärjestelmän käyttöön respassa jonka jälkeen seurasi päivän paras osa: Ilmainen kiertoajelu double-decker bussilla ympäri koko Belfastin ja sen tärkeimpien nähtävyyksien! Ilma oli edelleen aivan mahtava, istuimme tyytyväisenä bussin katolla ja vain naaatimme ;) Bongasimme myös aivan jumalaisen näköisen poitsun joka soitteli kadulla ällistyttävän taitavasti kitaraa - ah ,taivaallinen hetki B-)

Palasimme kiertoajelun jälkeen vielä nopeasti Jurysiin, jossa meille annettiin lähipäivien työvuorolistat joista iloksemme selvisi eitä meitä odottaa tällä viikolla yhteinen vapaa viikonloppu! Ihanat ihmiset Jurysissa ehdottivat, että he voisivat järjestä meille retken Giants Causewaylle, joka on siis tärkeä nähtävyys Pohjois-Irlannin koilisrannikolla noin tunnin ajomatkan päässä Belfastista. Olimme jälleen ihan huulipyöreänä siittä ystävällisyydestä mitä ihmiset meitä kohtavaan täällä jatkuvasti osoittavat! :O

Väsyneinä mutta onnellisina palasimme takaisin rakkaseen Paddy's Palace hostelliimme (jonne saapuessamme rupeamme muuten aina laulamaan Mombasa-biisiä, koska ilma täällä on todella melko "kuuman kosteaaa..."). Sitten menimme viereiseen sandwich paikkaan haukkaamaan vähän iltapalaa - ja hei ihan totta, vaikka tää paikka ei siis todella ole mikään kulinaristien mekka niin safka on oikeesti ainakin tähän asti ollut herkullista ja kaikenlisäks halpaa ;) Eli suurella todennäköisyydellä vieritään täältä tyytyväinen hymy kasvoilla massut täynnä kesän alussa takas Suomeen mmm.. :] Nojoo, eli murkinoiden jälkeen suunnistettiin sit vihdoista viimeinen niille ensimmäiselle tuopillisille Lavery's pubiin ah! Sieltä siirryimme sitten varmaankin Belfastin tunnetuimpaan pubiin eli Crown baariin jossa tiskiin lyötiin taas piripintaan täynnä olevat jääkylmät Magners tuopposet. Mm-mm-mmmm <3 Sattumalta tapasimme täällä myös vanhan tuttumme eli lontoolaisen herrasmiehen joka istui vieressämme Belfastin koneessa! Hyvissä ajoin hipsittiin kuitenkin takas kämpille koska Iinaa odotti tosiaan se työvuoro aamu seitsemältä...

Pakko vielä tähän loppuun todeta, että ollaan vaan naurettu non-stoppina siitä asti kun matkalle lähdettiin, kaikkee hyvää inside läppää kehkeytyy vähän väliä ja täkäläisten huumorintaju on jotain aivan mahtavaa :D

We are living in a dream.

xx
Laura

maanantai 26. maaliskuuta 2012

Coldplay - Paradise


Hi everybody!

Yksi sana riittää: Paradise.
Täällä on ihan uskomattoman hieno ilma, aurinko paistaa ja ihan t-paita keli!

Tänään mentiin aamul
la ensin syömään vähän kyseenalaista Paddys'in aamupalaa, ja sitten lähdimme ihan businessnaisina kävelemään keskustaan päin.

Kävimme Belfast Metropolitan Collegella tapaamassa ihmisiä, ja sitten pääsimme kävelemään ympäriinsä Belfastin keskustaa. Tämä kaupunki on aivan ihana! Mahtavia kauppoja vieri vieressä!! Kävimme Victoria Squarella pällistelemässä, joka on siis sellainen aivan älyttömän kokoinen ja upea kauppakeskus.
Ei mikään ihan perus Hansa tämä paikka :D Ja voitte vaan uskoa millaisia kauppoja täältä löytyy! Ensimmäisen päivän jälkeen meillä on jo aikamoiset kantamukset kaikesta shoppaamisesta! Ja halpaakin on! Kateellisia?
Auringonpaisteesta ollaan nautittu ja terassikausikin virallisesti avattu Biffy Clyron musiikin siivittämänä! Not bad!Näköjään täällä Irlannissa kuvatkin muuttuvat puolivihreiksi!
Tänään mennään ehkä vielä katselemaan paikallista pubielämää! Huomenna onkin jo ensimmäinen työpäivä Jury's Innissä!

XOXO,
Belfast girlz

sunnuntai 25. maaliskuuta 2012

Here we are!!

Unettoman yön ja pitkän lentorupeaman jälkeen olemme saapuneet onnellisesti Belfastiin, Pohjois-Irlantiin!

Turun kentällä saimme heti riemun aihetta kun eräs ruotsalainen nuori mies kaatui uskomattoman tyylikkästi (rumasti) liukuportaiden yläpäähän suoraan naamalleen. Onneksi pojan mahtavat aurinkolasit kannattivat koko komeuden jäbän pötköttäessä mahallaan portaissa. Turun kentällä Laura alkoi panikoimaan ja muuttui aivan vitivalkoiseksi. Siideri onneksi rauhoitti tilannetta ja toi tervettä väriä poskille. Iina sen sijaan veti kahvia ja pullaa tyynen rauhallisesti.

Sitten seikkailimme Köpiksen ja Lontoon Heathrown kenttien kautta Belfastin koneeseen.

Ensimmäinen asia minkä totesimme Belfastin koneessa, että siellä kuului "the most mysterious sounds we've ever heard". Oli niin koiraa, pöllöä kuin star warsiakin! Saimme myös nauttia maailman ärsyttävimmästä äänestä, joka oli siis sellainen kamala, kovaääninen ininä mikä siitä koneesta lähti. Juttelimme mukavan engelsmannin kanssa joka sanoi aivan liian kauan jatkuneesta ininästä: "i have a horrible hang-over, i don't need this right now".
Belfastin kentälle astuessamme huomasimme heti kaksi asiaa: Oli todella lämmintä ja siellä haisi lehmänlanta. Eli surely lovely!
Yhteyshenkilömme oli meitä iloisesti vastassa, ja pääsimme hänen kyydissään (järkytykseksemme väärällä puolella katua ajaen) hostellillemme. Sitten kävimme syömässä mukavassa paikallisessa ravintolassa, ja palasimme takaisin kämpillemme, mikä on hyvin keltaovinen ja vihreäseinäinen ja hmm.. jännittävä.
Nyt kuuntelemme Flogging Mollya ja alamme pikkuhiljaa painumaan maate.

Annamme kuulua itsestämme pian uudestaan!

Cheers,
Iina ja Laura