keskiviikko 2. toukokuuta 2012

Have a gander at this!


Vähän on kirjottamiset tänne jääny viime aikoina vähiin, mutta ei hätää, meitsi tulee ja pistää teidät taas ajan tasalle!

Tosiaan, Iinan superpaha sairastuminen vähän hidasti tahtia täällä viimeiset kaksi viikkoa ja mä painoin sillon vaan lähinnä duunissa ilman mitään sen kummempia ihmeellisyyksiä. Onneksi  Iinan flunssa on kuitenkin - kiitos steroidien(???) joita lääkäri määräsi - viimeinen selätetty! 

Mutta tattadadaa! – nyt se tauti onkin siirtynyt sitten hienosti minulle. Eli eilen oli mun vuoroni käydä moikkaamassa paikallista lääkäriä. Onneksi mun kohdallani kyse on kuitenkin vain pienestä flunssasta ja yhdestä rampautuneesta jalasta. Niin siis mun vasen nilkka on osaksi liian suuren rasituksen ja osaksi liian huonojen kenkien takia turvonnut ja niin kipeä, etten pysty sille kunnolla astumaan. :(

 Ei auta muuta kuin toivoa, että lääkkeet puree, koska kerrankin siunautuneen, ruhtinaallisen neljän päivän vapaaputken ja vanhempieni tulevan vierailun takia en todellakaan haluaisi nyt sairastella. Isukki ja äityli saapuvat siis huomenna muutamaksi päiväksi Belfastiin ja majoittuvat missäs muuallakaan kuin tyttärensä työmaalla, Jurys Inn:issa! Aika oudolta tuntuu, että nää kaks pamahtaa yhtäkkiä tänne ”meidän maailmamme” keskelle, vaikka hurjan ihanaa on heidät kuitenkin nähdä ja saada tutustuttaa kaikkiin mahtaviin paikkoihin! :)


Viime viikon torstaina pääsimme taas ilmaisen sapuskan äärelle toisen yhteishenkilömme, Maureenin luokse. Maureenilla oli myös kaksi meidän ikäistä lasta, ja ilta sujuikin oikein rattoisasti hauskasta seurasta ja kiinalaisesta ruuasta nauttiessa. Heidän perheellään oli melko epätavallisia lemmikkejä – lisko nimeltään Jub-Jub ja sitten joku aivan omituinen (ja pelottavan näköinen) lisko/kala-sekoitus, jonka terraario oli kivasti keittiönpöydällä. B-) Meinasin saada pienen sydärin kun Jub-Jub tuotiin ruokailun päätteeksi meitä kädestä pitäen morjestaan. Lopulta tämä rauhalliseksi osoittautunut kaveri kuitenkin valloitti meidän molempien sydämet!

Huvittavinta oli kuitenkin se, että perheen kotipiha vilisee iltahämärässä mäyriä! Meidän mielestä se oli vaan jotenkin niin hassua ja jännää – c’moon, kuin siistiä, mäyriä omalla pihalla. :D Maureen veikin illallisemme jämät kupissa pihapenkin alle ja istuimme hänen ja hänen tyttärensä kanssa olohuoneen sohvalle nenä kiinni ikkunaruudussa odottamaan, että edes yksi ”BADGER” tulisi esiin! B-) How exciting! Vähän aikaa venailtiin, ja alettiin jo luopua toivosta, kunnes me vihdoin nähtiin SE! Ensin niitä oli vain yksi, mutta lopulta nähtiin kaiken kaikkiaan jopa kolme mäyrää. Siellä ne vaan mennä vipelsi ja veti tyytyväisenä meidän ruuantähteitä napaansa. Kuulemma jopa BBC oli joskus tullut Maureenin pihalle näitä otuksia kuvaamaan. Eläväisen perheen ”aina sattuu ja tapahtuu”-tyylin mukaisesti tähän kuvaus-sessioon liittyi tietysti pari hassua tarinaa ja taas saatiin nauraa.

Badger, Badger, Badger !!!
Voisin tässä jotain vielä viime viikonlopusta kertoo. Silloin kävimme perjantaina heti aamusta vierailemassa uudestaan Belfast Metropolitan Collegessa, jossa minut istutettiin parturikampaaja-opiskelijoiden salonkiin ja hiukset leikattiin pois naamalta. Näkee taas jotain! Tämän jälkeen eksyimme - ihan vahingossa vaan - keskustaan ja sen houkuttelevien puotien keskelle. Pari ostoskassia tais olla taas molemmilla kädessä kun viimeinen laahustimme pitkän matkan takaisin hostellille. Biletysfiilis alkoi jostain syystä noin perjantai-iltana valtaamaan mieltämme ja parin Magnersin jälkeen otimme suunnan kohti The Botanic Inn:ia - ”known as The Bot”. Nähtiin siellä vähän vanhoja tuttuja ja illasta tuli jälleen ikimuistoisen hauska. :)


Lauantaina päätimme pienestä päänsärystä huolimatta olla reippaita ja tehdä jotain! Niinpä otimme taksin ja hurautimme kaupungin laitamilla sijaitsevaan Belfast Zoo:hon.  Se sijaitsi sellaisen korkean kukkulan päällä, josta oli aivan mahtavat maisemat! Merikin näkyi sieltä kauniisti. En kuitenkaan suosittele lähtemään pienessä krapulassa kyseiseen paikkaan... Se kävely siellä rinteillä melkoisen ison eläintarha-alueen sisällä on meinaan ihan loppumaton vaellus. :D Parit apinat, pingviinit, norsut, mangustit, seeprat jne. onnistuttiin kuitenkin bongaamaan, vaikka oltiin melkoisen pettyneitä kun kirahvien, leijonien/ tiikerien ja karhujen luo päästyämme, emme nähneet mitään muuta kuin typötyhjät häkit! Mikä tää tällänen eläintarha on olevinaan?? :O

Mua alkaa jo nyt oikeesti, itkettään, kun mietin meidän lähdön lähestymistä! :'( Ollaan tutustuttu niin moniin ihaniin ihmisiin täältä ja tutustutaan heihin koko ajan vain paremmin, niin, että ajatus kotiin lähdöstä käy päivä päivältä vaikeammaksi! :( Omaa ihanaa kotikoloani Turun Portsassa mulla on kyllä melkoinen ikävä ja tietty kaikkia rakkaita kavereita ja perhettä. :)

Positiivisesti ajateltuna meillä on kuitenkin vielä noin puolet jäjellä reissusta…vaikka se onkin liian vähän!!
xxx

L